

Speerpunten | Resultaat |
1. Vergroten van de leverbetrouwbaarheid en het reactievermogen | |
Personele bezetting die kwalitatief én kwantitatief is afgestemd op de meerjarige personele behoefte |
Er is gewerkt aan de randvoorwaarden voor capaciteitsmanagement nu en op langere termijn: actieve werving, afbouw inhuur en het harmonisatietraject van de functiewaardering. In 2019 volgt een verdiepingsslag naar de benodigde formatie nu en in de toekomst. |
Inrichting van een dynamische resourceplanning |
Wordt ondervangen in bovenstaand traject |
Update van het strategische meerjarenpersoneelsplan (MPP) |
Vanwege de prioriteit voor capaciteitsmanagement geeft het DMT aan de update van het MPP vooralsnog geen prioriteit. Het huidige MPP blijft van toepassing. |
Optimalisatie van het Instroom, Doorstroom & Uitstroom (IDU) proces incl. actieve werving |
Het Instroom, Doorstroom & Uitstroomproces (IDU-proces) bij SSC-ICT is qua opzet verbeterd, maar moet nog worden ingeregeld via TOPDesk met een webformulier voor leidinggevenden. Daarvoor zijn een goede procesbeschrijving en advies over de architectuur nodig. De wervingsacties zijn succesvol geweest. |
2. Investeren in de persoonlijke- en kennisontwikkeling van onze professionals | |
Kennisverbreding en –verdieping door te investeren in T-vormige kennisprofielen (specialist én generalist) via kennis- en netwerksessies en trainingen |
Voorbereiding is gestart met de inventarisatie van activiteiten; deze lopen door in 2019 met de oplevering van een eerste product: visie op Leren binnen de dienst, met een bijbehorend Plan van Aanpak. |
Investeren in de arbeidsomstandigheden (werkomgeving en tools) |
Voor Koningskade 4 en RBC in Rijswijk zijn Risico Inventarisatie & Evaluaties (RI&E's) uitgevoerd. Acties zijn verwerkt in een smart plan van aanpak, actiehouders zijn benoemd en dit is met de OR afgestemd. Een aantal verbeteringen is al uitgevoerd; de voortgang wordt bijgehouden in een applicatie en gecoördineerd door de preventiemedewerker. |
3. Afronden en borgen van de eenwording van SSC-ICT | |
Breed gebruik van één Topdesk |
Projectdecharge Eén Topdesk fase 1 is gegeven, de oude omgevingen zijn alleen nog toegankelijk met leesrechten voor naslag. Fase 2 behelst de klantrapportages, de inrichting van de SLM-module, diverse benodigde koppelingen en de upgrade van de BZ-omgeving. Deze omgeving krijgt dezelfde versie en is zo veel mogelijk uniform aan de shared Topdesk. Benodigd budget en dekking is een issue. |
Afronding procesuniformering naar continu verbeteren |
De eerste 5 beheerprocessen zijn geïmplementeerd. |
Inbedding bedriifsmodel door goede aansluiting service-, delivery- en klantstrategie binnen de servicedriehoek |
Servicestrategieën zijn gedeeld met klanten en de Business Services en Technische Services (delivery) zijn grotendeels beschreven en vastgesteld. Dit is de basis voor de verdere standaardisering conform het bedrijfsmodel. |
"STERK" en "LEAN" werken binnen en tussen teams |
Verbeterinitiatieven worden opgepakt met het lean instrumentarium als hulpmiddel. Sturen met KPI’s op belangrijke thema’s is opgestart en wordt in 2019 voortgezet via het jaarplan. |
4. Versterken van de projectrealisatie en projectbeheersing | |
Integraal projectmanagement |
|
Control op de financiën, capaciteitsplanning en tijdsregistratie van alle projecten |
Financiële rapportages voor projecten (budgetuitnutting) zijn sinds augustus 2018 geautomatiseerd beschikbaar. |