-
Inhoudsopgave
- Kiosk van Connect
- coverpagina Connect 01
-
Voorwoord
De schouders eronder zetten
Door de nieuwe Chief Operations Officer, Ron Roozeboom.
-
De transformatie: van blijvende waarde zijn voor de klant
Vanaf 1 september 2022 is de transformatie van start gegaan. Het doel is om blijvende klantwaarde te creëren. CEO Erik Joustra vertelt in dit artikel over die klantwaarde, de stand van zaken omtrent de transformatie en wat SSC-ICT de komende jaren gaat DOEN.
-
De klant aan het woord
Werken op de ambassade in Madrid
SSC-ICT ondersteunt de posten in het buitenland op het gebied van ICT. Hoe ervaart een post deze dienstverlening? In gesprek met Julio Fernández Díaz, de IT-contactpersoon op de Nederlandse ambassade in de Spaanse hoofdstad Madrid.
-
Overheidsdatacenter: 24/7 operationeel
In het overheidsdatacenter (ODC) in Rijswijk staan ruim 2000 fysieke servers waarop de ICT-dienstverlening van SSC-ICT draait. Voor het goed functioneren van de servers moet de omgeving van het datacenter optimaal zijn ingericht. René Konincks en Mark Barto vertellen hoe het datacenter blijft draaien.
-
De nieuwe Serviceinfo-app
Per april wordt gestart met de uitrol van de nieuwe Serviceinfo-app (SIA). De huidige app voldoet niet aan de gestelde toegankelijkheidseisen. Voor de update is de app goed op de schop genomen. Waarom zijn deze veranderingen noodzakelijk?
-
De Verdieping
Beleidskader 8: op weg naar webbased applicaties
In de zomer van 2022 is door CIO Rijk het beleidskader Werkplekonafhankelijkheid van klantapplicaties geïntroduceerd. Dit kader omvat rijksbrede afspraken om nieuwe klantapplicaties te gebruiken, zonder de digitale werkomgeving aan te passen.
-
Snel schakelen, ook tot ver over de grens
In december 2022 ontstond er grote paniek op de Nederlandse ambassade in Kenia: er was brand uitgebroken in de serverkamer. Het was absoluut noodzakelijk dat er snel gehandeld werd vanuit onder andere SSC-ICT. Jos Vreeswijk en Willem Fahner doen verslag.
-
Colofon